Nadsynchronní brzdění
Nejpoužívanější
Motor je břemene otáčen a pracuje jako asynchronní generátor při větším počtu otáček, než jsou synchronní, přitom vrací energii do sítě (rekuperace)
Na rychlost otáčení motoru má vliv:
- Hmotnost břemena
- Velikost zařazeného odporu (při velkém ohmickém odporu jsou velké otáčky)
Nejpoužívanější
Motor je břemene otáčen a pracuje jako asynchronní generátor při větším počtu otáček, než jsou synchronní, přitom vrací energii do sítě (rekuperace)
Na rychlost otáčení motoru má vliv:
- Hmotnost břemena
- Velikost zařazeného odporu (při velkém ohmickém odporu jsou velké otáčky)
Brzdění protiproudem
Jedná se o přepnutí motoru na zdvih břemena
Velmi účinný, ale odebírá ze sítě velký proud
Tvrdost brzdění se řídí velikostí vřazeného odporu
Jedná se o přepnutí motoru na zdvih břemena
Velmi účinný, ale odebírá ze sítě velký proud
Tvrdost brzdění se řídí velikostí vřazeného odporu
Brzdění stejnosměrným proudem
Do statorového vinutí se přivede stejnosměrný proud, který se získá v usměrňovači
Magnetické pole vytvořené stejnosměrným proudem indukuje v otáčejícím se rotoru střídavý proud
Vzájemným působení magnetických polí statoru a rotoru se získá brzdící moment
Do statorového vinutí se přivede stejnosměrný proud, který se získá v usměrňovači
Magnetické pole vytvořené stejnosměrným proudem indukuje v otáčejícím se rotoru střídavý proud
Vzájemným působení magnetických polí statoru a rotoru se získá brzdící moment
2. Brzdění stejnosměrných sériových motorů
Při spouštění břemene se přepne kontrolerem stroj do zapojení na cizí buzení, čímž je opět schopný rekuperace
Žádné komentáře:
Okomentovat