- Mechanické části se nestýkají -> hnací a hnaný člen jsou odděleny vzduchovou mezerou -> Vazbu mezi nimi zajišťuje magnetické pole
- Při zapnutí proudu vznikne magnetické pole, které se otáčí s magnetovým kolem
- V kotvě se indukuje elektrický proud
- Vzájemným působením proudu v kotvě a magnetického pole magnetového kola vzniká točivý moment
Skluz: 0,5 až 5%
Slouží jako rozběhové nebo pojistné spojky
Kotva z izolovaných dynamických plechů má v drážkách uloženo klecové vinutí z tyčí, které jsou na obou koncích spojeny nakrátko
Tyče jsou z nemagnetického, elektricky dobře vodivého materiálu
Slouží jako rozběhové nebo pojistné spojky
Kotva z izolovaných dynamických plechů má v drážkách uloženo klecové vinutí z tyčí, které jsou na obou koncích spojeny nakrátko
Tyče jsou z nemagnetického, elektricky dobře vodivého materiálu
Synchronní elektrické spojky
Slouží k regulaci otáček a protože
Mohou pracovat s požadovanou změnou skluzu -> Lze použít i jako pojistné a pružné spojky
Kotva je vytvořena hladkým ocelovým válcem
Úlohu vinutí přebírá vodivý povrch kotvy
Indukovaná napětí na povrchu kotvy se budí ve směru osy válce a na čelech se uzavírají jako při klecovém vinutí
Mohou pracovat s požadovanou změnou skluzu -> Lze použít i jako pojistné a pružné spojky
Kotva je vytvořena hladkým ocelovým válcem
Úlohu vinutí přebírá vodivý povrch kotvy
Indukovaná napětí na povrchu kotvy se budí ve směru osy válce a na čelech se uzavírají jako při klecovém vinutí
Žádné komentáře:
Okomentovat