Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

2.9.1.2 OSTATNÍ ČÁSTI PÁSOVÉHO DOPRAVNÍKU

Bubny

Druhy bubnů:
Hnací
Vratné
Vodící (odváděcí)
Napínací

Ke zvětšení součinitele třecí síly pro přenos hnací síly se hnací bubny opatřují vhodným povlakem


Podpěrné válečky

Musí být vyváženy

Ložiska
Nejčastěji kuličková
Dobře utěsněná proti vnikání vnějších nečistot

Sada válečků tvoří válečkovou stolici
- Vzdálenost stolic bývá 1 až 1,5 m
- Pro nezatíženou větev může být i dvojnásobná


Poháněcí stanice

Nejčastěji na nejvyšším místě dopravníku, včetně převodovky
Kde se šetří místem, může být "elektrický buben"
U šikmých a lomených dopravníků musí být v ústrojí stavěcí brzda
U dopravníků pro velkou dopravní vzdálenost nestačí k přenosu velké hnací síly tření na jednom bubnu -> nutno použít pohon dvoububnový


Napínací stanice

Napínací buben je posuvně uložen v ložiskách

Napínání se provádí:
Šroubem
Závažím
Navíjedlem
Pružinami


Nakládací stanice

Má vhodnou násypku pro správné " padání" materiálu na dopravní pás


Odváděcí stanice

Zajišťuje odebírání materiálu z dopravního pásu
Pro sypký materiál se používají jednostranné nebo oboustranné shrnovače
Lze použít i shrnovací vozík, který jezdí po kolejnicích podél dopravníku a vytváří "přepad"

Žádné komentáře:

Okomentovat