Druhy bubnů:
Hnací
Vratné
Vodící (odváděcí)
Napínací
Hnací
Vratné
Vodící (odváděcí)
Napínací
Ke zvětšení součinitele třecí síly pro přenos hnací síly se hnací bubny opatřují vhodným povlakem
Podpěrné válečky
Musí být vyváženy
Ložiska
Nejčastěji kuličková
Dobře utěsněná proti vnikání vnějších nečistot
Nejčastěji kuličková
Dobře utěsněná proti vnikání vnějších nečistot
Sada válečků tvoří válečkovou stolici
- Vzdálenost stolic bývá 1 až 1,5 m
- Pro nezatíženou větev může být i dvojnásobná
- Vzdálenost stolic bývá 1 až 1,5 m
- Pro nezatíženou větev může být i dvojnásobná
Poháněcí stanice
Nejčastěji na nejvyšším místě dopravníku, včetně převodovky
Kde se šetří místem, může být "elektrický buben"
U šikmých a lomených dopravníků musí být v ústrojí stavěcí brzda
U dopravníků pro velkou dopravní vzdálenost nestačí k přenosu velké hnací síly tření na jednom bubnu -> nutno použít pohon dvoububnový
Kde se šetří místem, může být "elektrický buben"
U šikmých a lomených dopravníků musí být v ústrojí stavěcí brzda
U dopravníků pro velkou dopravní vzdálenost nestačí k přenosu velké hnací síly tření na jednom bubnu -> nutno použít pohon dvoububnový
Napínací stanice
Napínací buben je posuvně uložen v ložiskách
Napínání se provádí:
Šroubem
Závažím
Navíjedlem
Pružinami
Šroubem
Závažím
Navíjedlem
Pružinami
Nakládací stanice
Má vhodnou násypku pro správné " padání" materiálu na dopravní pás
Odváděcí stanice
Zajišťuje odebírání materiálu z dopravního pásu
Pro sypký materiál se používají jednostranné nebo oboustranné shrnovače
Lze použít i shrnovací vozík, který jezdí po kolejnicích podél dopravníku a vytváří "přepad"
Pro sypký materiál se používají jednostranné nebo oboustranné shrnovače
Lze použít i shrnovací vozík, který jezdí po kolejnicích podél dopravníku a vytváří "přepad"
Žádné komentáře:
Okomentovat