Tažným i nosným orgánem je bezkoncový pás, který je napjat mezi hnacím a vratným bubnem
Po celé délce je pás podpírán buď:
Kluzným vedením
Podpěrnými válečky
Kluzným vedením
Podpěrnými válečky
Jestliže by se dopravovaný materiál lepil na dopravní pás, musí by být dopravník vybavený čistícím zařízením (škrabkou, kartáč)
Příčný průřez pracovní větví pásu je buď:
Rovný - Kusová břemena
Korýtkový
Rovný - Kusová břemena
Korýtkový
Nezatížená větev je vždy rovná
Sklon dopravníku musí být menší než:
Sypký úhel dopravovaného materiálu
Uhel součinitele tření matriálem bubnu a pásem
Sypký úhel dopravovaného materiálu
Uhel součinitele tření matriálem bubnu a pásem
Hlavní parametry dopravníku:
Dopravované množství/objemový průtok
Dopravní vzdálenost
Dopravní výška
Dopravované množství/objemový průtok
Dopravní vzdálenost
Dopravní výška
Druhy pásových dopravníků
1. Pojízdné a přenosné pásové dopravníky
Při dopravě materiálu na kratší vzdálenosti nebo dochází k častým změnám nakládacích míst
Při dopravě materiálu na kratší vzdálenosti nebo dochází k častým změnám nakládacích míst
2. Dálkové dopravníky
Dopravují např. velká množství horniny (např. uhlí v povrchových dolech ke zpracování)
Dopravní vzdálenost může být i několik kilometrů
Šířka pásu až 2,5 m
Dopravní rychlost až 5 m/s
Dopravují např. velká množství horniny (např. uhlí v povrchových dolech ke zpracování)
Dopravní vzdálenost může být i několik kilometrů
Šířka pásu až 2,5 m
Dopravní rychlost až 5 m/s
3. Strmé pásové dopravníky
Mají pás opatřený příčkami, které brání skluzu dopravovaného materiálu
Může být vybaven ještě přítlačným pásem
Mají pás opatřený příčkami, které brání skluzu dopravovaného materiálu
Může být vybaven ještě přítlačným pásem
Žádné komentáře:
Okomentovat